فایل بزرگ 2

  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه26

فهرست مطالب

دانشگاه مینه سوتا به سوی جهانی شدن

سراسر جهان پراکنده&zwnj اند

گسترش مجموعه مرجع مجازی اهداف توسعه مجموعه برای خدمات فهرست&zwnj نویسی

کشاورزی دیجیتالی

نویسندگان: ملنی ای.گاردنر، کتابخانه ملی کشاورزی

جوآن دو وریس، دانشگاه مینه سوتا

سیندی کاگ، دانشگاه ایالتی واشنگتن

ترجمه: محمدخداجوی

چکیده:

مرکز &zwnj اطلاعات شبکه کشاورزی (ای.جی.ان.آی.سی)، نظام اشاعه اطلاعات اینترنتی برای بهبود کیفیت منابع و اطلاعات کشاورزی می&zwnj باشد. در حال حاضر بیش از 35 سازمان در این شبکه فعال هستند که هر یک بخش کوچکی از اطلاعات تخصصی آن را تأمین می&zwnj کند. این نظام اطلاعاتی شامل برنامه&zwnj های منظم جهت مداری است که اطلاعات کشاورزی و امور مربوطه و منابع مرجع چند رسانه&zwnj ای برای استفادهء عموم، دانش&zwnj پژوهان، گروه&zwnj های تجاری و کاربران دولتی فراهم می&zwnj آورد.

بعضی از اهداف ای.جی.ان.آی.سی از این قرار است: شناسایی و ارزیابی مجموعه عظیم طلاعات و منابع الکترونیکی، سهولت دسترسی و بازیابی از مفیدترین منابع اطلاعاتی، گردآوری کامل&zwnj ترین آن&zwnj ها، اطلاع&zwnj رسانی به متخصصین مناطق تحت بررسی و خدمات مرجع پیوسته، استفاده ازخصوصیت اشاعه اینترنتی به عنوان اهرمی جهت اطمینان خاطر از این که کار و مسئولیت به یک نسبت در این امر دخالت داشته&zwnj اند و سهولت در همکاری و ارتباط بین جامعه بزرگ کشاورزی، ویژگی شاخص هر یک از این مراکز ارائه خدمات مرجع می&zwnj باشد. اعضاء همواره خلاصه&zwnj ای در مورد این مرکز و دو نمونه مطالعاتی در دسترسی کاربران قرار می&zwnj دهند. آنها کارهای انجام

شده توسط دانشگاه مینه سوتا در آماده&zwnj سازی برای انتقال منابع مرجع به دانشگاه، ایالت تا سطح جهانی را شرح می&zwnj دهند و نیز تلاش&zwnj های دانشگاه ایالتی واشنگتن را برای ساخت مجموعه مراجع دیجیتالی به بحث می&zwnj پردازد.

خلاصه&zwnj ای در مورد ای.جی.ان.آی.سی

مرکز اطلاعات شبکه کشاورزی (ای.جی.ان.آی.سی) نظام اشاعه اینترنتی برای دسترسی به منابع و اطلاعات کیفی کشاورزی است که به اتفاق اعضاء (www.agnic.org) اداره می&zwnj شود.
کتابخانه ملی کشاورزی ایالت متحده (ان.ای.ال) و چندین موسسه عضو حدود ده سال پیش متوجه شدند که همکاری و اشتراک منابع بین موسسات با هدف مشترک کشاورزی از ضروریات هیات ان.ای.ال. در جهت افزایش دسترسی به اطلاعات کشاورزی می&zwnj باشد. در این میان منابع مشترک، اطلاعات تخصصی مربوطه و خدمات مرجع پیوسته کلیه موفقیت ای.جی.ان.آی.سی می&zwnj باشد.

ای.جی.ان.آی.سی در پی نیاز به تعیین نقش کتابخانه&zwnj ها و سایر فراهم&zwnj کنندگان اطلاعات در محیط الکترونیکی جدید بوجود آمد و در یک کمیته همکاری مشترک برای دسترسی به منابع کیفی به شکل الکترونیکی شامل فایلها، منابع جدید، اطلاعات آماری با هم همکاری می&zwnj کنند.

در پی این نظریه که هدف اصلی آن امکان دستیابی به اطلاعات بهینه می&zwnj باشد خدمات مرجع پیوسته (بخصوص مراجع اشاعه شده) از عناصر مهم این سرویس محسوب شدند. بعد از آزمایش بین هفت سایت به صورت آکادمیک (1997-1996) همه اعضاء اتفاق&zwnj نظر داشتند که پاسخ به کاربران از سوی این مراکز مستدل و قابل قبول بوده است.

این شبکه موفقیت&zwnj های مختلفی را تجربه کرده است. بعد از آزمایش و اندکی پس از دوره ارائه مرجع پیوسته، یکی از سایت&zwnj های ای.جی.ان.آی.سی تصمیم گرفت که گزینه&zwnj ای با عنوان سوالی بپرسید را از برنامه خود حذف کند. ولی در مدت کوتاهی در برابر فشار اتحادیه، سایت مجبور شد این مورد را به صفحهء اول خود اضافه نماید. در طی دو روز آنها بیش از 400 سئوال دریافت کردند. لذا دوباره تصمیم گرفتند که این گزینه را از سایت بردارند. در یک تحلیل اجمالی از مسئله عللی بر دریافت این همه سئوالات که به دست آمد به شرح زیر می&zwnj باشد).

  1. این صفحه برای متخصصینی که در یک زمینهء خاص پژوهش می&zwnj کنند، ایجاد شده بود.
  2. موضوع چنان کاربر مدار بود


دریافت‌فایل



لینک منبع و پست :http://campiran.ir/project-110087-%d8%aa%d8%ad%d9%82%db%8c%d9%82-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af-%d9%83%d8%b4%d8%a7%d9%88%d8%b1%d8%b2%d9%8a-%d8%af%d9%8a%d8%ac%d9%8a%d8%aa%d8%a7%d9%84%d9%8a/
  • ۹۵/۰۷/۱۲
  • utyuy rtyrthgh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی